Periuk Le Creuset Harga Beribu Tapi Ramai Sanggup Beli

Periuk jenama Le Creuset sekarang ini menjadi pilihan ramai terutama golongan ibu-ibu, tetapi apa yang membuatkan para ibu-ibu ini sangat meminati periuk dari Le Creuset ni? Sudahlah harganya mahal, tak rasa membazir ke beli periuk yang berharga ribu riban macam ni?

Biasa produk yang berharga mahal macam periuk jenama Le Creuset ni mempunyai keistimewaan yang tersendiri, dan pastinya keistimewaan itu yang membuatkan golongan ibu-ibu di Malaysia sanggup berhabisan untuk membelinya.

Jom kita lihat apa yang hebat sangat dengan periuk Le Creuset ni di bawah.

Casserole Dishes | Inside The Factory

So much science goes into making a casserole dish. 🤓

Posted by BBC Two on Tuesday, April 14, 2020

Cast Iron

Periuk jenama Le Creuset merupakan nama yang sangat terkenal di Perancis sejak tahun 1925 lagi. Apa yang menarik tentang periuk Le Creuset yang menjadi kegilaan ramai wanita di Malaysia adalah kerana periuk ini diperbuat daripada batu iron yang tahan dan kuat.

Tambahan lagi, untuk membuat periuk ini ia memerlukan 15 orang artisan untuk menyelia pembuatan periuk ini dengan menggunakan tangan mereka sendiri.

Penyebaran Haba Yang Sekata

Foto – Arkib Wanista

Periuk Le Creuset ini juga membuatkan masakan masak dengan sekata kerana penyebaran haba di dalam periuk tersebar dengan sekata pada masakan. Ianya merupakan salah satu aspek penting bagi wanita ketika memasak.

Tambahan lagi, ketebalan periuk Le Creuset telah direka khas agar haba dapat tersebar dengan rata pada masakan dan sekaligus menjadikan rasa pada masakan kekal serta menjadi lebih sedap.

Penutup Periuk Memerangkap Wap & Haba

Foto – Arkib Wanista

Bagi wanita apabila hendak memasak bukan periuk sahaja penting, malah penutup periuk juga penting memainkan peranan agar makanan yang hendak disediakan menjadi. Begitulah konsep yang Le Creuset gunakan, penutup periuk Le Creuset juga direka khas bagi menghasilkan makanan idaman setiap wanita.

Penutup periuk Le Creuset direka khas untuk memerangkap wap dan haba di dalam periuk dengan berkesan. Biasanya apabila wap dan haba terkumpul di dalam masakan, ia akan menyebabkan penutup periuk terangkat lalu wap dan haba tersekeluar dan menjadikan makanan tidak masak dengan sekata.

Tetapi dengan penutup periuk Le Creuset ini, ia bukan saja dapat memerangkap wap dan haba dengan baik, malah membuatkan wap dan haba sebagai pembantu menjadikan makanan di masak dengan baik dan sekata.

Warna Periuk Yang Berkualiti & Tahan Lama

Foto – Le Creuset Malaysia

Untuk makluman periuk Le Creuset ini sangat terkenal dengan kualiti dan daya ketahanan yang kukuh sepanjang periuk ini muncul dalam industri perkakasan dapur semenjak tahun 1925 di Perancis. Daya ketahanannya dan kualiti pada warna periuk dijamin tahan lama dan kekal utuh meski dah bertahun-tahun digunakan.

Yang paling best adalah periuk ini juga tahan karat dan tidak luntur, ia menggunakan rekaan jurutera terbaik Le Creuset.

Jadi tidak hairanlah periuk ini menjadi pilihan ramai wanita Malaysia, ya lah siapa yang tidak suka produk yang tahan lama terutama barang mahal kan? Bak kata orang dulu-dulu “alah membeli, memang memakai”, tak gitu?

5 Produk Le Creuset Yang Ideal & Menarik

Foto – Arkib Wanista

Di bawah jenama Le Creuset ni terdapat lima jenis periuk yang dihasilkan dengan menggunakan ‘cast iron’ atau batu iron. Ia antara koleksi periuk-periuk yang popular dan paling diminati ramai kerana fungsi perkakas, warnanya yang menarik dan juga memiliki reka bentuk yang menarik.

Antara lima produk Le Creuset popular

  • French Ovens & Casseroles
  • Marmite
  • Grills
  • Skillet
  • Tagine

Warna-Warni Periuk Le Creuset Yang Mengancam

Foto – Arkib Wanista

Salah satu aspek penting kenapa periuk ini sangat popular dikalangan wanita adalah kerana pilihan warna periuk yang pelbagai dan menarik. Warna-warna yang ditayangkan oleh Le Creuset ini sudah cukup membuatkan mata para wanita di Malaysia terpukau!

Tips Penjagaan Periuk Le Creuset

Bagi yang bakal membeli periuk Le Creuset ni, penting untuk kamu ketahui cara penjagaan dan kebersihan periuk Le Creuset ini. Kamu tidak boleh ambil ringan tentang penjagaan dan kebersihan periuk Le Creuset ni, ya lah dah beli mahal-mahal tak kan nak jaga cincai je kan?

How to Care for Your Le Creuset

Let's go back to basics! How should you care for your Le Creuset enameled cast iron cookware? With no need for the special care or seasoning of raw cast iron, these pieces clean up easily with regular dish soap.Tag a friend who needs to watch this 🔽#CareAndUse #LeCreusetCareAndUse #CareForYourCookware

Posted by Le Creuset Malaysia on Tuesday, March 31, 2020

Ingin mengetahui mengenai periuk Le Creuset dengan lebih lanjut, layari laman sesawang Le Creuset [SINI] dan akaun Facebook Le Creuset [SINI] untuk maklumat tentang periuk Le Creuset.

Rujukan: 1, 2,

The post Periuk Le Creuset Harga Beribu Tapi Ramai Sanggup Beli appeared first on Wanista.com.

(Visited 33 times, 1 visits today)